Monday, June 05, 2006

监狱风云




我一个人走在长长的走廊,看着空荡荡的空间,听着器械在空气中回荡的声音,双脚好比拖着重重的枷锁,一步一步的走向最尾的一间房。

我站在房门前,闭上双眼,深一深呼吸,才发现,原来是叹息!此刻的感觉就好像 --- 监狱风云?? (哈~)

好啦,不无闹了!不就是因为哪个‘傻蛋’还是‘阿公’的生日,所以今天是‘山芭’的补假,搞到原本已很‘山芭’的办公室更为‘山芭’,不过,好在空荡的停车场可以任由我选个靓位泊车!(打横泊车又怎样?哈~)

感觉上好像是星期日,天呀!试想想星期日也要上班的感觉,是何等的痛苦!!都怪前晚的那阵午夜怪风,半夜扰我好梦,搞到我眼光光,到天光!现在,真的好累哩~ (呜~ 我要回家!)

一直都无法好好的集中精神,我的状况好像不太好,加上大家都很专注的工作,试想一下,一个坐满人,却没人讲话,这样的空间是多么tense!! 整个早上,看着时间一秒一秒的过,而我好像什么也没做到,怪怪的bug想到我的头一直冒在白烟。。。(我,我不行了!救命!)

于是,我从‘山芭’逃了出来,把自己躲在一角歇息,让烦躁的心情平复下来。(呐,不就简称为‘蛇王’,‘摊卜’,‘食蛇’咯!哈~) 哦,就在这时候,我无意中发现了一篇文章。。。

The moment you are in tension
You will lose your attention
Then you are in total confusion
And you’ll feel irritation
Then you’ll spoil personal relation
Ultimately, you won’t get co-operation
Then you’ll make things complication
Then you BP may also raise caution
And you may have to take medication
Instead, understand the situation
And try to think about the solution
Many problems will be solved by discussion
Which will work out better in your profession
Don’t think it’s my free suggestion
It is only for your prevention
If you understand my intention
You’ll never come again to tension!!!

这,也许就是那躲在橱里的百年美女偷偷写给我的讯息唷!(呵呵~) 哟,小娜娜,加油!加油!

p/s: ‘山芭’ Sabah Room, GAB

6 comments:

whon said...

阴森的‘山芭’监狱外加一个可怜兮兮的傻妮子嘛等于"一个不可思议的周末"(哈!)

还好傻妮子总算找到本"解压秘笈"..不然喔青山大楼可要添多名住客咯...

p/s:咿!到底傻妮子那怪怪的bug,有没有fix好呢...(嘻)

...sYuEN... said...

WEI, better than me became SOH CHAI wearing formal that day and din inform me at all hoh...somemore left my adapter at home, somemore go so far to eat pork mee and waited for an hour for the pork mee and came back damn the sleepy like hell...and u left with a GOOD reason hoh, ha ree na oi oi har...

Good the nehhhhh, keng ar u...

Haireena 海莉娜 said...

哟,傻妮子那怪怪的 bug 已经 fix 了咯!
不然,真的‘A bug Life!’

好在‘解压秘笈’救了傻妮子,呵呵!

已经挨到6pm了还不回家,就真的是SOH CHAI了咯!
‘有事走先’ -> 史上最好的理由!哈哈哈~

Anonymous said...

Nice colors. Keep up the good work. thnx!
»

Anonymous said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»

Anonymous said...

Your website has a useful information for beginners like me.
»